Creus que els sistemes econòmics s'aniran transformant cap a models més basats en l'intercanvi sense diners?

dimecres, 20 de febrer del 2013

L’empresa Infojobs obrirà el seu Banc del temps digital el 15 de març


La plataforma estarà en període de prova durant sis mesos només pels interessats de Barcelona


L'empresa infojobs l'ha llogat per impulsar el seu Banc del temps digital
El software que utilitzaran és el mateix que fa servir comunitats.org, un altre banc del temps digital, amb la diferència de que la proposta d’Infojobs només oferirà intercanvis de coneixements i contactes d’àmbit laboral.
Imatge captada per l’equip de qüestiódetemps.



El banc del temps va començar a gestar-se el setembre passat quan l’empresa d’ofertes laborals Infojobs va contractar l’empresa francesa  de desenvolupament d’iniciatives de moneda social Alternatives&Alliances per a coordinar el projecte. Anne-Cécile Ragot ha estat l’encarregada d’adaptar el software al món laboral i de moment gestionarà els comptes manualment, amb el suport de OuiShare i l’Associació Salut i Família.

El projecte es presentarà durant un acte Ouisharedrinks a l’espai barcelonès La Mob que se celebrarà un dijous de la primera quinzena de març, encara per concretar. De moment agraeixen tot tipus de suport voluntari per realitzar un vídeo tutorial de funcionament i ampliar l’apartat d’informació que han d’estar enllestits abans del llançament del producte. Un banc del temps que encara no té nom i que es decidirà durant les properes setmanes. L’objectiu és que en sis mesos arribi a tenir uns 3000 usuaris barcelonins i que a la llarga l’iniciativa s’extengui per España, després Italia i Portugal i finalment a nivell mundial. Es preten que la plataforma arribi a autogestionar-se i es mantingui gràcies al finançament publicitari.





“El funcionament serà molt senzill”, afirma Anne-Cécile. L’usuari haurà d’elaborar un perfil amb una fotografia i una descripció i a continuació afegir els serveis que ofereix i les necessitats que demanda, classificades per categories i pel grau de coneixements. Només caldrà  accedir a l’apartat A quién puedes ayudar i enviar un correu oferint ajuda a aquells que la solicitin. L’opció Movimientos recollirà el compte bancari, amb el recompte d’hores de servei donades i rebudes que regularà els intercanvis.

Infojobs és una gran empresa que depèn del seu accionariat i patia pel buit legal que emmarca aquestes iniciatives socials. Per evitar problemes en el pagament de l’IVA i altres impostos, Anne-Cécile Ragot va impulsar una empresa jurídica anomenada Sharelex que organitzarà periòdicament tallers de treball amb diversos advocats i representats d’associacions per a protegir aquest tipus de propostes d’intercanvi. L’objectiu és obtenir una guia d’actuació per aquest tipus d’entitats que impedeixi un intercanvi regular entre dues persones, considerat un treball qeu caldria remunerar. La primera trobada de Sharelex se celebrarà el dia 18 de març a Barcelona, amb la col·laboració del Centre d’Estudis jurídics de la Generalitat, sota el lema Plataformas de intercambio de tiempo entre particulares.

La creació d’un banc del temps d’Infojobs va sorgir a partir d’unes jornades per a treballadors del sector de l’automòbil i la construcció que van reunir 5000 usuaris, i que es repetiran als mesos de maig i de juny en diverses ciutats espanyoles. L’èxit de la trobada va donar lloc a una nova estratègia d’efectivitat empresarial  que pretén equilibrar els guanys econòmics i socialsdel gegant d’internet.

El Banc del temps es presentarà com una experiència d’autoconeixement personal en què els usuaris registrats a l’empresa descobriran quin tipus de feina volen tenir i els ajudarà a afinar la seva cerca, estalviant temps a les empreses solicitants i obtenint un major grau de satisfacció per ambdues parts. La iniciativa social sobretot pretén captar aquells estudiants que busquen feina per primer cop i potenciar la creació de noves empreses, especialment d’àmbit social. Infojobs obtindria així  nous consumidors, ampliaria la seva xarxa d’usuaris i veuria créixer el nombre d’anunciants augmentant la seva pròpia rendibilitat.


Mar Fayos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada